Algemene voorwaarden

 

Bereikbaarheid

Voor vragen, afspraken of andere zaken kunnen cliënten een e-mail of app sturen. Deze worden op werkdagen gecontroleerd. Het is aan te raden om geen privacygevoelige informatie via e-mail of app te versturen. Buiten de werkdagen is Headliner niet bereikbaar. In geval van een (acute) crisis wordt cliënten geadviseerd contact op te nemen met hun huisartsenpost, spoedeisende hulp, 112 of 113 (zelfmoordpreventie).

Aansprakelijkheid

Headliner of de behandelend psycholoog kan niet aansprakelijk gesteld worden voor negatieve (financiële) gevolgen van een advies, behandeling of coachingstraject.

Annulering en kosten

Bij verhindering dient de cliënt de afspraak minimaal 24 uur van tevoren af te zeggen. Indien de afspraak binnen 24 uur wordt geannuleerd of de cliënt zonder bericht niet verschijnt, wordt dit niet door de verzekeraar vergoed. De cliënt ontvangt dan een rekening van €75,00.

Zorgplicht

Als BIG-geregistreerd psycholoog ben ik verantwoordelijk voor het leveren van zorg die aansluit bij uw behoeften. Het kan echter voorkomen dat de behandeling niet goed bij u past of dat deze onvoldoende effect heeft. In dat geval zal ik dit met u bespreken en u adviseren over een mogelijk vervolgtraject.

Evaluatie en ROM (Routine Outcome Meting)

Aan het einde van uw behandeling zal er een evaluatie plaatsvinden. In sommige gevallen is het echter ook nuttig om tussentijds een evaluatie te doen. Dit kunt u zelf aangeven, maar het kan ook door mij worden voorgesteld. Afhankelijk van de behandeldoelen kunnen we daarbij gebruik maken van vragenlijsten om uw voortgang te meten.

Zorgverzekeraars verlangen dat voor vergoede zorg minimaal een voor- en nameting wordt uitgevoerd met psychologische testen (ROM). Het is noodzakelijk dat de cliënt hieraan meewerkt voor vergoeding van de zorg. Indien er geen getekende privacyverklaring is, kunnen de testgegevens geanonimiseerd worden doorgegeven voor wetenschappelijk onderzoek. Dit gebeurt in overleg met de zorgverzekeraars.

Klachtenregeling

Mocht u ontevreden zijn over de zorg of het gevoel hebben dat de behandeling niet passend is, dan nodig ik u uit om dit met mij te bespreken. Samen kunnen we naar een oplossing zoeken. Als gewenst, kan ik ook uw verwijzer hierbij betrekken. Als we er samen niet uitkomen, kunt u zich wenden tot de LVVP (Landelijke Vereniging voor Psychotherapeuten en Psychologen), waarbij ik ben aangesloten. Meer informatie hierover vindt u op de website: LVVP Klachtenregeling.

Kwaliteitsstatuut

Sinds 1 januari 2017 zijn alle GGZ-aanbieders verplicht om een kwaliteitsstatuut te hebben om zorg te mogen leveren binnen de Zorgverzekeringswet. In dit statuut leg ik vast hoe ik werk om zorg van goede kwaliteit te leveren. De inhoud van het kwaliteitsstatuut kunt u bij mij opvragen.

Meldplicht

Als er een vermoeden is van huiselijk geweld of als er zich binnen de praktijk een incident voordoet, ben ik wettelijk verplicht dit te melden. Ik zal altijd open communiceren met de cliënt over deze situatie en, indien nodig, de behandelrelatie herstellen. Meer informatie over meldcodes kunt u vinden op de volgende websites:

Huiselijk Geweld Meldcode
Veilige Zorg – Incidenten melden

Bureaucratie – als je tussen de regels door kijkt, kun je de echte mensen zien – Loesje